Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Skidgymnasiet - 11 januari 2013 19:14

jahaja då var det min tur att återigen starta en blogg termin och det gör jag sannerligen med glädje och sorg med tanke på att detta är med största sannolikhet är min sista blogg vecka här på skidbloggen. Säkert är iallafall att en del av oss ska till norge imorgon 7.45, resterande del ska ha hemmaläger med start på måndag. Själv sitter jag och kämpar med hälsan, vet inte ännu riktigt var den står. Den har varit lite smyg risig sedan cuptävlingarna i östersund förra helgen. Sitter och håller tummarna för att den är bra och blir bra tills imorgon då det är planerat att dra över till det skidtokiga grannlandet. Har hört att gaaarlic ska vara bra mot förkyldningar så kör på en huskur som min moder har tipsat mig om.

Du behöver:

Varmt vatten

Gaarlicklyfta

Apelsinhalva

Honung

Kopp

Sked

Koka vattnet, helst vattenkokare, häll upp i koppen, skala gaaarlicen pressa den i en gaaarlicpress, pressa apelsinen och ta en sked honung. Klar! blir en härlig blandning som du sent kommer glömma.

//Clara

Av Skidgymnasiet - 12 december 2012 08:50

Här kommer en film jag klippt ihop från vinterskidskolan. Ha inga höga förväntningar då detta är en av mina första filmer ever..    Men kolla gärna i HD kvalité.

// Elin

Av Skidgymnasiet - 2 december 2012 15:05

Tchja! vet att det inte är min bloggvecka(julia blogga för f*n!!) men tänkte ändå slinka in med ett inlägg, gangster som man är, med tanke på att vinterskidskolan nyligen tagit slut.

Nej men allvarligt ville bara visa lite coola screenshots/bilder. Haha och ni som trodde det skulle bli värsta långa inlägget här... då hade ni rätt, har ca 130st att visa. Fast så roligt ska vi inte ha det, då skulle troligen bloggagratis.se bli överbelastat. Antar att deras server är väldigt B, lika B som namnet, men positivt är i all fall att det är graaaatis.   Det gillar alla ovar här på skid! och om du nu sitter där och tänker, vem är ove? Då måste jag fråga, är du född i farstun? säger bara, mannen myten legenden!

TAGGA SOLSIDAN IKV!

// Elin Ädsmurr

Av Skidgymnasiet - 25 november 2012 21:54

Hallojsan! Den här veckan bloggar super snygga V & V. Vi ids inte skriva, istället låter vi bilder från World Cup beskriva. Det har i alla fall varit en mega trevlig helg med många sexiga skidatleter!

Av Skidgymnasiet - 15 november 2012 18:36

Idag har vi åkt skidor i solens sken. Hela wc-spåret är nu pistat och staden är på god väg att begå hybris. Ett kraftkrävande A3-pass satte fart på torsdagsmorgonen. Nordebo filmade frenetiskt och jag komponerade sedan snabbt ihop bilderna med en låt från Bronze Radio Return. Upptäckte detta talangfulla band så sent som idag och kände direkt både kärlek och värme till flera av deras musikaliska verk.

Ge gärna tips på teknik till åkarna i filmen, de behöver eran hjälp! Skriv en kommentar.

/ Gustav J

Av Skidgymnasiet - 10 november 2012 17:15

Hejhej bloggen!

Då var det dags för mig att få äran att blogga här, som jag har längtat.

Hösten gick förbi i rasande fart och vi står nu inför den kommande vintersäsongen som förväntas bli underbar! Höstlovet spenderades hemma i kiruna med mycket fina förhållanden och många fina skidpass, väldigt skönt med tanke på att snön anlände tidigare i år!

Detta är något vi välkomnar och är glada över eftersom tävlingarna snart avlöser varandra i hiskelig fart, och skidvanan bör vara optimal.

Till veckan som varit. Lugn vecka med syfte att återhämta sig från mängdveckan, för att komma fräsch in i en lite tuffare period framöver med b.la Gällivarepremiären på schemat.

Tog några bilder från dagens A1 pass på Matojärvi:

Vill även passa på att dela med mig av en bra låt som väcker känslor:

Tack för mig!

/Emil

Av Skidgymnasiet - 24 oktober 2012 18:34

Hej, Fjälle här!

Idag är sista höstdagen, för imorgon är sprintbanan på dundret preparerad, och vi ska ha vårat första skidpass inrikes denna säsong.

Men vad gör man på den sista höstdagen då, när man varken kan åka klassiskt eller skata? Jo man utövar ice-skating, som är det grenspecifikaste man kan träna under denna mellanårstid.

Här kommer några bilder från dagens ice skating.

I kiruna har de redan haft vinter sedan i måndags.

Presentation

Fråga mig