Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Skidgymnasiet - 23 mars 2010 11:05

Tjabba, tjena, hallå, goddagens! Ja man kan hälsa på många sätt så jag säger god eftermiddag!

Ja då var det dags att blogga igen!:-) Det är ju riktigt kul att blogga ändå!:-) Nu är det kanske någon som tänker: "Jaha, om du nu tycker att det är så kul att blogga, kan du väl blogga hela tiden!". Men det är inte det jag menar! Jag tror att det är viktigt att vi har en elevblogg här på skidgymnasiet. Folk utifrån kan genom vår blogg få en inblick kring vad som händer vid skidgymnasiet, både före, under och efter träning! Många i Sverigeeliten i längdskidåkning har en egen blogg för att kunna marknadsföra sig själv. Så genom vår blogg så får ni elever en möjlighet att träna på att blogga och marknadsföra er själv och skidgymnasiet, samtidigt som andra personer utifrån kan ta del av allt roligt som händer här på skidgymnasiet!:-) Jag vet, nu blir jag tjatig igen, men jag kämpar bara för den här bloggens överlevnad. Det är viktigt att vi har en elevblogg!:-)

Nog om detta! Vad har hänt sen vi sågs sist? Jo vi har bl.a genomfört kvällsträning. Kvällsträning är något som vi har på måndag varje jämn vecka. Den brukar vanligen genomföras inomhus. Igår hade vi en mer lekbetonad kvällsträning och jag hade i alla fall riktigt kul!:-) Jag upplevde att våra elever var väldigt positiv och glada, vilket medförde att jag efter kvällsträningen kände mig glad och uppåt! Kul!:-)  Efter kvällsträningen drog jag ut på ett kortare skidpass med fokus stakning. Jag måste ju förbereda mig inför Tornedalsloppet, så jag körde lite impulser och tre stycken 5min intervaller. Så jag kände mig rätt hurtig igår, har träningsverk idag... ett bra pass blev det i alla fall, men formen hade väl kunnat få vare lite bättre... Hoppas jag får en superkompensation till helgen!:-)

Idag är det grymt väder i Gällivare!:-) Himlen är klarblå och solen skiner och det är lagom temp. Jag avundas årskurs 3 och 4 som till förmiddagen varit ute på ett lättare fartpass med fokus att hitta form och en bra känsla inför helgens övningar! Personligen har jag gjort lite innearbete...

Jaja, nu måste jag återgå! Men innan jag avslutar så ska ni få två låttips. Första låten är från melodifestivalen och ger en bra känsla inför våren. Den andra låten beskriver dagens väder. Här kommer dom:

Ha en riktigt bra dag! Vi hörs och syns!//Anders

Presentation

Fråga mig