Alla inlägg den 5 september 2008

Av Skidgymnasiet - 5 september 2008 15:33

Då börjar vecka 36 gå mot sitt slut.
Denna vecka har det hänt en hel del på skolan. Vi har haft elever från skidgymnasiet i Vuokatti på besök. Det har inneburit att jag har fått öva på min "hackiga" engelska och fått lite kommentarer kring detta.....
Vecka har också bjudit på ett par långa löpturer, dels topparna runt på Dundret i fint väder men också en storsjö-berget i hyftat tät dimma och dålig sikt (det är bra med GPS ibland).
Eleverna bjöd finska skidgängent på Taco-middag på tisdag kväll.

På torsdag genomförde vi dundret-testet och MÅNGA slog personliga rekord! Det skvallrar om bra sommarträning.
Som "grädde på moset" slog vi också Finnarna under kvällens fotbollsmatch. Erik hade lite kommentarer om mig som domare, men det får du ta med elevrådet på skolan, Erik.

På fredagen hade vi ett bra DÖK-pass med impulser och matade stakning uppför kullebackarna för att ge överkroppen lite EXTRA.

Nästa vecka kommer Kalven att inleda elevbloggandet. Förhoppningsvis har vi möjlighet att rapportera från lägret i Nordreisa, Norge.

Trevlig helg önskar tränarna!

Vid tangentbordet/Håkan

Presentation