Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Skidgymnasiet - 8 mars 2008 18:25

I Dagens femmilslopp gjorde Anders Södergren säsongens bästa lopp o fullständigt utklassade ALLT motstånd. Segermarginalen slutade på dryga 2.3 minuter o såg ut att en massa krafter kvar efter målgång (!) Han var THE KIIING idag med marginal! Charlotte gjorde även hon ett jättebra lopp o slutade tvåa, 14 sek efter Valentina Sjevtjenko. Sveriges dag idag om man säger så. :)

Min egen dag har varit slö än så länge, förutom låssastävlingen som ägde rum på kaptengården. 2.5 km x 2 fristil, kl 12.00 Skidorna sög hårt o det var som vanligt (!) opistade spår, som tur var solen framme o vi kunde hålla humöret uppe. Det gick rätt bra ändå men har en känsla av att det kommer bli lite småjobbigt på torsdag för mig, det är bara att bita ihop så jag hamnar i ett bra staffetlag :) vad jag s t ö r  mig på är att jag sällan blir trött i andningen, det är kroppen o energin som tar slut. Är helt enkelt för otränad. Senaste gången jag föll ihop av trötthet efter loppet var nog på USM sprinten i Åsarna, då var jag så slut att jag spydde mellan varje hit :P haha det var tider då. Det är nog även mitt starkaste tävlingsminne. Komma i princip direkt från ett års ryggskada till en sjunde, efter ett fall i B-finalen med Anja. Den dagen var jag stolt. Nä, det var gamla meriter, det kan man inte leva på. Tycker det är på tiden med nyaa! :)

Idag är det melodifestival i Kiruna. Det är kul att det händer något där också. Förövrigt tycker jag att den SUGER, förutom Björn. Han är så kul :) haha. Jag hoppas Therese Andersson kommer vidare med sin rockopera, (påminner lite av Nightwish). Har inte sett Carolas bidrag än, men hört rykten att de har vässtat till sitt nummer rejält tills ikväll. Det blir en myckeeet spännande duell ikväll ^^

Är även fortfarande sur över att jag kommer missa Kiss konserten den 30 Maj, för då är jag o glassar på stranden. hum, är avundsjuk på dig älskling.. o har inte fått tag i Maidenbiljetter ÄN (!).. är för fattig för Sweden rock.. osv osv. Gamgubbarna börjar ju bli till åldern. :/ Aja känns sur i alla fall.

(Resultat från helgens tävlingar kommer kanske imorgon)

Pöss o kram Hjärtebarn  // Jennööö

<<< Mars 2008 >>>