Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Skidgymnasiet - 24 februari 2008 00:07

Tja!

Har inte haft tillgång till någon dator med internetuppkoppling under helgen,  därav uteblivet bloggande. Tänkte försöka summera helgen här  innan jag lämnar över till nästa bloggare, vet dock inte vem.

Under lördagen skördade Gällivareskidgym. tjejerna D 17-18 redigt fina framgångar med Emma S på pallen och ytterligare 4 åkare bland de 10 främsta, gick dock lite tyngre för killarna i samma ålder. Främst där, Per päron på en 17e plats, till de andra (Klas och Isak) kan jag säga att man måste ha det för att lyckas;). I den äldre damklassen, D 19-20, kom Soffipropp in på andra plats och Erica på fjärde, kul, kul, kul. I herrklassen visade Mike att ingen körtelfeber biter på honom fick stå till höger om vinnaren på pallen. Själv blev jag 6a. Nämnvärt att Kalven överträffar sig själv och når 10e platsen, fyra tiondelar före El lardo.

Idag, söndag, bjöds det på tätt snöfall. Lite tråkiga förhållande då snön gjorde det svårt att ta sig förbi för att enbart ett spår var uppåkt. Sprinttävlingar var det hur som helst, bra prestationer igen av det yngre damerna med 5 åkare vidare från kvartsfinal. Linda 2a, Fanny 3a, Jossan(för helvete) 7a, Anja 8a och Emma S 12a efter en sömnig start i b-finalen. Emma W blev 5a i sin kvart och slutar 25a. Isak visade att han hade det idag genom att bli 2a i b-finalen. Klas och Per slaknade i kvarten och slutade 21 respektive 30, hoppas det håller i sig nästa gång grabbar!;D.

I D19-20 var det åter igen Sofie och Erica som stod för topplaceringar genom en 2a och en 9e plats. Emilia och Alexandra kom vidare från prologen men inte längre. El lardo, Bästa äldre herre idag, 6e man bra, bra, bra. Jag själv in som 7e och Mike blir 17e. Det ska nämnas att många av de bästa åkarna är i Italien och gräver medaljer på JVM. Calle och Jeppe har redan lyckats med guld och silver på sprinten i lördags säger Grattis till dem och alla som gjort bra ifrån sig under helgens tävlingar.

Resultat:

Trevligt lov alla, hoppas bloggen hålls igång av någon.

Säger som vanligt,

Ha det!

Karin och Mike under lördagen:

<<< Februari 2008 >>>