Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Skidgymnasiet - 6 februari 2008 19:41

Vad händer sen? Jag vet inte hur många gånger jag fått den frågan den senaste månaden. En enkel fråga kan man tycka, men ärligt talat har jag ingen som helst aning...Shit vad häftigt!

I stort sett hela sitt liv har man levt i en trygg liten bubbla som heter skolan. Varje år har man hela tiden vetat vad som händer nästa år, vart man ska bo, ungefär vad man ska göra och med vilka människor. Tills nu.

Nu blir man utkickad från skidgymnasiet och ska på ostadiga ben försöka bygga sig ett eget liv. Framtiden är framför oss, jag kan göra vad jag vill och får bestämma helt själv.

Jag får ständigt olika råd från alla håll och kanter.

-Slösa inte bort dina betyg, satsa på något som ger bra betalt.

-Plugga till det du tycker är roligt, tänk inte på pengarna.

-Flytta inte hemifrån än, stanna och tjäna pengar!

-Byt miljö och se något nytt.

-Flytta till skid metropolen Östersund , där finns många att träna med!

-Flytta inte till Östersund som alla andra, gå i brächen för någonting nytt!

Jag har en mamma som vill att jag ska blir läkare.

En moster som tycker jag ska satsa på naturvetenskapliga utbildningar.

En mormor som tycker att präst skulle vara det perfekta yrket för mig. (?)

En farmor som tycker jag kan bli allting utom just polis, man kan ju blir mördad.

Huvudet snurrar av alla uppmaningar. Jag måste känna efter vad som känns rätt för mig just nu, ett beslut måste fattas.

Så vad händer? Ja, det enda jag är helt säker på är att vare sig det blir USA, Umeå, Östersund, Kazakstan, Nordpolen eller Gälkatown, vare sig jag väljer att plugga, jobba eller leva på bidrag (haha), så vill jag göra det jag tycker om mest i hela världen: åka skidor! Jag vill få ut max av min kapacitet och åka så fort jag bara kan. Jag vill vara med och leka i världseliten och slåss med dom stora brudarna. Det är mitt mål här i livet :)  Resten får helt enkelt bli som det blir, är övertygad om att det kommer bli bra!

Idag har jag med hjälp av Håkke grovslipat min tvåans växel och fick till det ritkigt bra mot slutet, just nu vill jag inte göra annat än att åka tvåans växel :P Men fick dock hejda mig lite idag för att vara pigg och fräsh till morgondagens finalclimb! Soldalssvängen ligger nu och väntar på ett gäng taggade skidgymnasieelever som alla vill bränna uppför backen och bli den första att korsa mållinjen.

Det är bara upp med blicken och borra, ska bli riktigt skoj faktiskt!

Krya på er Cilla och Empi, vet att ni har längtat efter den här etappen, men jag ska åka för er.  Empi ska hänga med och vara coach-Gunde, akta så du inte springer ivägen när jag lägger in rycket bara.

Lina Nordmark går ut i Virpi-position med ett gäng jagande Kallor efter sig. Läskigt Lina, hade inte velat vara i dina trikåer imorrn ;)

om man skulle ta och äta lite?

tjenis

<<< Februari 2008 >>>